Thursday, August 26, 2010

6 cavities chocolates for Hari Raya Hamper

Milk chocolate ordered by Nazmiah Sohumi, kawan lama di PLB dulu....katanya nak buat one of the items dalam Hamper Hari Raya utk distribute to client & staff.


40 chocolate boxes, each contain 6 varies chocolate design & filling.... thanks to my neighbour/homechoc member, Kak Izan Lily for helping me with the order....



Kak Naz texted me this morning kata nak order lagi 40 boxes for office mate... thanx Kak Naz... lega Kak Naz suka... buka puasa nanti baru boleh rasa Kak Naz ya.

Goodie Bag Birthday Amthal

Hari ni dah masuk hari ke-16 kita berpuasa... tinggal bbrp hari lagi nak menyambut aidil fitri.. biskut raya spt biasa.... order saja... walau anak2 sibuk nak buat sendiri tapi disebabkan ibunya terlalu occupy dgn segala task jalan terbaik order saje biskut raya... lagipun ramai kawan yang offer biskut raya.

Awal puasa dan pertengahan puasa ada tempahan TIRAMISU, BLUEBERI CHEESE TART & FRUIT TARTS ... tapi disebabkan gambarnya sama saje jadi tidak la di update dlm blog... thanks to Abdah kerana sudi order BLUEBERI CHEESE TART, FRUIT TARTS & CHOCOLATE CAKE... bagi kawan2 yg dah bbrp kali order my TIRAMISU terima kasih atas sokongan kalian... terbaru office mate husband (ziana) dan my best friend since childhood, Huda Haron.

Ziana order TIRAMISU utk birthday anak dia which falls on 1st day puasa ... Huda pulak order utk berbuka puasa di rumah ayahandanya iaitu Ustaz Haron Din.

24 Ogos 2010 birthday my youngest son, Amthal... disebabkan bulan puasa dan untuk menceriakan birthday boy jadi aku prepare goodie bag yang di isi dengan plain cupcakes and few tit-bits utk kawan2 tadikanya di Tadika Apple & Nut.

Tuesday, August 3, 2010

BROWNIES, TARTS & CUPCAKES

Minggu lepas kena selesaikan few tempahan .... it's a challenge for me sbb order berlainan ... at one point of time kena deliver order pada pagi yang sama.... bbrp hari gak tido lewat utk buat preparation... bila dah delivered & tgk reaction mereka bila dpt their order baru terasa happy.... hilang rasa penat dan ngantuk.... balik ofis jumaat malam cover balik tido yang tak cukup....


Office mate, Faridah invited me to her Doa Selamat tuesday nite... i made these VANILLA CUPCAKES for her.. Selamat menunaikan umrah to Faridah and her husband...



Cousin husband nye wife, Zai (Celcom) ordered this BROWNIES WITH CHEESE FILLING... delivered to her on Thursday afternoon... Zai texted me saying her kids love it. Thanks Zai... next time order lagi ya.

These BLUEBERRY CHEESE TARTS and FRUIT TARTS was ordered by Rozita (my dear friend)... delivered to her Friday morning....untuk makan2 sambut puasa kat office Prasarana .... thanks Ita for the repeat order.

Norazura (ex-ECER) ordered these VANILLA CUPCAKES (L size) for her niece's birthday... said her 4 year old niece wanted DORA birthday cake but Zura wanted to surprise her with these cute DORA CUPCAKES.... thanks Zura....

These simple BUTTERCREAM VANILLA CUPCAKES ni pulak (M size), Zura ordered untuk makan2 ngan ofis mate.... last friday was Zura's farewell .... to Zura good luck ....

Monday, July 19, 2010

35 cavities chocolate

My dear old schoolmate, Mazidah of ING a.k.a Jid, texted me early of the month... said she wanted to order chocolates for her niece's wedding.... boxes and ribbon to be silver colour .... delivered these chocolates to her on Friday evening.



That night Jid texted me "Am, coklat telah selamat dirasmikan oleh bapak budak dan budak2"... he heh... too tempting ya...

Next time Jid u should order for 2 boxes.

Wednesday, July 14, 2010

Strawberry Cheese Cake

I used to make these Strawberry Cheese Cake back then in 2008 when i'm still stationed at Putrajaya branch office and Kak Norrzan was my regular customer.

Saturday, 10/7 i delivered these Strawberry Cheese Cake to her mother's house in Kg Baru...... got the chance to met her mother personally. Kak Nor's mother shared her memories of Kg. Baru's golden days...

Monday morning Kak Nor called me again saying she wanted to order somemore as her kids hadn't had the chance to eat it.... and she wanted it by Tuesday evening the latest... i said ok.
Thanks kak Norrzan for the repeat order.... glad that your kids enjoy it.

Friday, July 9, 2010

Strawberry Cheese Cake (Chilled)

Repeat order from dearly Rozita Tahir... said her elder son liked these Chill Strawberry Cheese Cake.


Thanks Ita. Hope your boyz enjoy the cake over d weekend.

Steam Brownies with Cheese Filling

STEAM BROWNIES WITH CHEESE FILLING size 6'x'6 ordered by my colleague, Nurul Akmar. Nurul said she wanted smaller size brownies just for herself... if cut thru d brownies, there's a layer of CHEESE sandwiched in between... kalu nak tengok camne it layered kena la order ya.
thanks Nurul... glad your family liked it too... next time order besar sikit ya.