Showing posts with label Kelas. Show all posts
Showing posts with label Kelas. Show all posts

Tuesday, June 29, 2010

Projek Cupcakes

Aku selalu menyimpan angan nak 'tuntut ilmu' buat cupcake... bila browse thru website Lovely Cakes terus aku terpikat tgk design2 cupcake nya... dan alhamdulillah aku berjaya menghabiskan module yang telah diatur oleh Sifu Lia... kelas turut dihadiri oleh Huda... very cheerful person... kerja ngan marketing & event management company... very sad tak sempat bergambar ngan Sifu & Huda sbb masing2 dah penat... 2 hari kelas ended up at 9pm.... tapi hasil yg dapat so worth it... anak2 & husband was so amazed. Just look at the cupcakes design...

Cupcakes with buttercream / chocolate ganache
Cupcakes with fondant & gumpaste... now i know what is gumpaste.

Thanks to Lovely Cakes atas segala tunjuk ajar ... tabik spring Sifu Lia sbb dia very patient person.... and very detail person... no wonder all her cake design SUPERB....
Interested to order any of the cupcake design kindly contact Cremier Chocs.

Tuesday, May 11, 2010

Kelas at Ida Bakery


Saya signed up for Creampuff, Cheese Tart, Cheese Cake & Chocolate Cake Class with Ida Bakery on 10 May 2010.... nak memantapkan lagi ilmu yang tak seberapa....perrhhh byk belajar tu.... tapi amazingly within 3 hours boleh siap semua........ cekap betul kak Ida di dapur ya.... thanks for all the tips yg Kak Ida bagi and sorry lambat sampai.. maklum tersasar jalan.... lain kali boleh ambik kelas lain pulak.

Kelas Advance Chocolate di UPM

Attended Advance Chocolate Class conducted by Fakulti Sains & Teknologi Pemakanan UPM on 8 May 2010....
Certificate presented by Chef Matthiew

Tuesday, March 30, 2010

More Chocolate Wonders

Apa-apa aje yang berkaitan dengan coklat dan cheese memang buat saya 'gila'... ta daa.... CAKE DECO WITH CHOCOLATE ROSES .......


seperti yang dipesan oleh cikgu Ayuliana... praktis setiap hari 30 kali buat bunga rose...... so kalu asyik busy buat bunga rose dan husband tanya hari ni makan apa ... jawap la "kita makan coklat rose"......

anak-anak bergaya dengan CAKE DECO WITH CHOCOLATE ROSES.... masing2 tak sabar nak makan... kena paksa posing dulu ngan kek baru boleh makan... heh heh cian anak2 mak ya.


Looks and taste delicious ain't it.....it's a MUST TRY to all chocolate lovers...

Sunday, February 14, 2010

Chocolate for Everyone

Hi.... my name is Amani or can be refer to as CremierChocs.
I wish to share my passionate in d art of HALAL homemade chocolate making with all Chocolate Lovers.

With our motto "Your Chocolates We Customise"... choose your favourite chocolate shape and flavours, we'll then customise and packed it for you.... or should you wish have your own creative and marvellous chocolate boxes we most welcomed your ideas.

My passion in chocolate making started after my first basic Chocolate Making Class with Dr. Rahimah on 16 January 2010.... she taught us difference between couveture and compound chocolate.... and the art of chocolate making. The rest is up to our own creativity.




Among my first hands-on chocolate making at Dr. Rahimah's class...