Showing posts with label Tiramisu. Show all posts
Showing posts with label Tiramisu. Show all posts
Friday, March 7, 2014
Monday, August 22, 2011
DELICACIES SEPANJANG RAMADHAN
Tinggal bbrp hari sahaja lagi untuk kita meraikan IDUL FITRI....begitu cepat masa berlalu......jutaan terimakasih kepada yang sudi order sepanjang bulan Ramadhan ini...harap anda semua berpuashati dengan hasil tangan saya...jika terdapat sebarang kekurangan minta halal kan...maklum bulan puasa ni mencabar juga dari segi rasa merasa...kot ada terlebih/terkurang manis...terlebih/terkurang rasa masin. Antaranya;
TAPIOCA CAKE (versi Nyonya)...special request from my office mate, Khaidir...katanya dia suka kueh nyonya ni...kat food court Suria KLCC ada..tapi mahal.
Juga TALAM BERLAUK...katanya nak bawak dua kueh ni untuk majlis IFTAR kat rumah kawannya...
Repeat order dari Faezah Kassim (Subang Jaya) untuk Bufday husband tercinta...tak sempat nak snap gambar lepas dah letak plag happy birthday...Fae merupakan regular 'customer' yang selalu order my TIRAMISU...thanx Fae...
TALAM TOKYO ni disedekahkan untuk Fae berbuka puasa bersama family di Jeram, K Selangor.
Noor Hayana ...1st time nak rasa Red Velvet Cake katanya...16pcs RV cupcake...buah tangan untuk berbuka puasa buat keluarga mentuanya.
Talam Ubi Kayu kesukaan Puan Rozaini dari Seksyen 7 Bandar Baru Bangi ...baru berkenalan..rupanya telo cakap kami sama...orang Kedah...begitu bermurah hati sedekah Talam ini kepada beberapa individu termasuk rumah anak2 yatim Darul Izzah, Bangi.
Terima kasih Kak Rozaini...maaf jika ada sebarang kekurangan... maklum nak menyiapkan 10 Talam Ubi dalam masa 2 hari....ini merupakan order yang paling banyak saya pernah terima setakat ini.
TAPIOCA CAKE (versi Nyonya)...special request from my office mate, Khaidir...katanya dia suka kueh nyonya ni...kat food court Suria KLCC ada..tapi mahal.
Juga TALAM BERLAUK...katanya nak bawak dua kueh ni untuk majlis IFTAR kat rumah kawannya...
Repeat order dari Faezah Kassim (Subang Jaya) untuk Bufday husband tercinta...tak sempat nak snap gambar lepas dah letak plag happy birthday...Fae merupakan regular 'customer' yang selalu order my TIRAMISU...thanx Fae...
TALAM TOKYO ni disedekahkan untuk Fae berbuka puasa bersama family di Jeram, K Selangor.
Noor Hayana ...1st time nak rasa Red Velvet Cake katanya...16pcs RV cupcake...buah tangan untuk berbuka puasa buat keluarga mentuanya.
Talam Ubi Kayu kesukaan Puan Rozaini dari Seksyen 7 Bandar Baru Bangi ...baru berkenalan..rupanya telo cakap kami sama...orang Kedah...begitu bermurah hati sedekah Talam ini kepada beberapa individu termasuk rumah anak2 yatim Darul Izzah, Bangi.
Terima kasih Kak Rozaini...maaf jika ada sebarang kekurangan... maklum nak menyiapkan 10 Talam Ubi dalam masa 2 hari....ini merupakan order yang paling banyak saya pernah terima setakat ini. Wednesday, July 27, 2011
TIRAMISU FOR BIRTHDAY BOY
Khairun Nisa of Seksyen 4, Bandar Baru Bangi wanted these TIRAMISU for her son DZARIFF's birthday...said he liked the cheese taste when i first gave them the TIRAMISU for testing.
Tq Kak Khairun... hope yr family enjoyed it.
Tq Kak Khairun... hope yr family enjoyed it.
Monday, May 30, 2011
MAY QUARTET CELEBRATIONS
May are full of celebrations...as for Amir Hamzah & Amani's family we have extra 4 celebrations..... Aina 9th birthday, our 16th Wedding Annivesary, My 41st birthday and Amjad's 14th birthday.
Hajat di hati nak celebrate Annivesary berdua ngan hubby... kesian plak nak tinggalkan anak2...end up we bring the whole family up to Genting...dpt book 1 nite kat GENTING THEME PARK HOTEL RESORT... yang penting we really had a great family time.....ala2 bercuti kat oversea pun ya due to the cool weather...he he berangan!!
Due to bunch of orders on my birth date, only able to jointly celebrate me-my son's birthday with these TIRAMISU... 
Last but not least... Birthday Gift from my beloved hubby.
Hajat di hati nak celebrate Annivesary berdua ngan hubby... kesian plak nak tinggalkan anak2...end up we bring the whole family up to Genting...dpt book 1 nite kat GENTING THEME PARK HOTEL RESORT... yang penting we really had a great family time.....ala2 bercuti kat oversea pun ya due to the cool weather...he he berangan!!
Tuesday, February 15, 2011
Cotton Cheese Cake + Tiramisu
Repeat order from my dearest friend, Faezah Kassim...

COTTON CHEESECAKE with Blueberry topping tu kata Fae untuk birthday cake anaknya Hakim... Happy 10th Birthday Hakim... sorry kalu handwritting auntie tak cantik ya... kena improve kan lagi my freehand...

TIRAMISU ni kata Fae utk private desert... masuk ni dah 3rd time Fae order TIRAMISU... tq Fae, glad your kids love my TIRAMISU...
Agaknya penangan cerita TIRAMISU @ TV3 lakonan Sharifah Amani (ehem.. ehem...) dan Pierre Andre, Aishah, my office mate pun order TIRAMISU jugak... katanya tak pernah rasa TIRAMISU camne... cuba Aishah jangan tak cuba...

COTTON CHEESECAKE with Blueberry topping tu kata Fae untuk birthday cake anaknya Hakim... Happy 10th Birthday Hakim... sorry kalu handwritting auntie tak cantik ya... kena improve kan lagi my freehand...

TIRAMISU ni kata Fae utk private desert... masuk ni dah 3rd time Fae order TIRAMISU... tq Fae, glad your kids love my TIRAMISU...
Agaknya penangan cerita TIRAMISU @ TV3 lakonan Sharifah Amani (ehem.. ehem...) dan Pierre Andre, Aishah, my office mate pun order TIRAMISU jugak... katanya tak pernah rasa TIRAMISU camne... cuba Aishah jangan tak cuba...
Thursday, November 4, 2010
Tiramisu Over Long Weekend
Ordered by Pn. Norsham...... Pn. Sham sms'ed me wednesday evening nak ambik thursday evening.. nak bawak balik kampung katanya.


To Pn. Sham thank you for ordering... hope your family will enjoy my TIRAMISU over the long weekend.
Monday, May 17, 2010
Tea time over the weekend
Repeated TIRAMISU order from Johana.... last 3 weeks she ordered .... said that she wanted to try my TIRAMISU..... last Monday Ana emailed me saying "tak puas la makan TIRAMISU"... sekali rasa pasti nak lagi ya..... try to minimise it's deco to maintain TIRAMISU's pureness.

My friend Faezah also repeated order for 2 times... said the first time anak dia tak puas makan... thanks to Ana & Fae... glad u all like it.....kalu nak lagi calling2 le.
Kepada yang ingin merasa HALAL TIRAMISU please contact CREMIERCHOCS.
Thursday, March 11, 2010
MOCCA TIRAMISU
Idea mencipta resepi ni tetiba je datang.... milk chocolate perisa kopi dan di isi dengan filling TIRAMISU .... it's marvellous i tell you...... bagi penggemar coklat yang menyukai filling yang tidak terlalu manis, perisa TIRAMISU ini amat bersesuaian.... a combination of coffee and cheese it sure create heaven in your mouth.... tested and approved by my QA/QC guy... sape lagi kalu tidak suami tersayang.
Monday, March 8, 2010
TIRAMISU... projek sampingan
Saya dan husband memang penggemar TIRAMISU.... mostly TIRAMISU yang dijual dikedai telah dicampur dengan sedikit brandy/rum. Sejak terror buat TIRAMISU ni husband lebih suka saya sendiri yang buat dari beli di kedai ... so boleh makan sepuas2nya... bertambah sedap kalu dimakan bersama secawan mocca coffee...sedap hingga tak terkata... macam kat Starbuck je.
TIRAMISU boleh disediakan dalam bekas plastic container 9"x9" ni......senang dibawa kemana sahaja... yang penting chill kan dulu sebelum makan......
After 20 min..... the last bite of TIRAMISU....
Secara kebetulan, my officemate order TIRAMISU ni utk bagi anak2 buah dia makan ...... hope they like it... thanks Rohaida for ordering.
Do contact Cremier Chocs if u wish to have one.....
Subscribe to:
Posts (Atom)

