Showing posts with label Cupcakes. Show all posts
Showing posts with label Cupcakes. Show all posts

Friday, July 13, 2012


Puan Zaimah of ECERDC ordered this 16pcs Vanilla Fondant Cupcake untuk hantaran pernikahan sepupunya....katanya theme colour Biru Keadilan dan Hijau PAS...hope Zai berpuashati ngan my creation. Tq for the repeat order.

Monday, May 30, 2011

Black Orangy Cupcake

My officemate, Zaimah a.k.a Zai Adam of ECERDC ordered 16 M size cupcakes ini untuk dihadiahkan kepada sepupunya sempena Majlis Pertunangan pada 28 May 2011. "Zai nak cupcake fondant colour hitam dan bunga orange" katanya... wow!, memang tak pernah orang order black fondant before... kata Zai "HITAM ORANGE is the theme colour"... well orang dah order kita ikut aje... anyway it turn our very sweet...
Thanx Zai for ordering... boleh la order cupcake untuk hantaran sendiri plak lepas ni ya.

Tuesday, November 23, 2010

Cupcakes untuk Majlis Ihtifal Tadika Epal

120 pcs cupcakes with cartoon face deko... disumbangkan untuk Majlis Ihtifal Tadika Epal, Sekyen 4, Bandar Baru Bangi.... untuk meraikan anak2 6 tahun yang telah berjaya menamatkan pengajian tadika mereka.

To Pengetua Tadika Epal, Teacher Norlia Haron... Teacher Ummi, Teacher Yus, Teacher Zu, Teacher Aida (ex-pengajar), Teacher As (ex-pengajar)... jutaan terima kasih diucapkan atas kegigihan kalian mendidik anak2 di Tadika Epal... hanya Allah sahaja dapat membalas jasa kalian.
2 puteri & puteraku; Alya Maisarah, Aina Mawaddah dan Amthal telah di didik oleh kalian.

Thursday, November 18, 2010

Cupcakes untuk Majlis Akikah

60 pcs vanila-coklat cupcakes with simple buttercream deco in dome cases delivered to Suzilawati (Marditech).... katanya untuk Majlis Akikah her 3 months baby girl.

9 pcs cupcakes ni untuk Nazmiah, office mate Suzi.


Macih daun keladi to Suzi and Kak Naz.

Thursday, October 28, 2010

Elmo Cupcakes



60 pieces M size Vanilla cupcakes with Elmo buttercream
Ordered by Roshita Shahadan of Bandar Sri Damansara...as 'surprise cake' for her son's birthday. Thanks Rose...

Thursday, August 26, 2010

Goodie Bag Birthday Amthal

Hari ni dah masuk hari ke-16 kita berpuasa... tinggal bbrp hari lagi nak menyambut aidil fitri.. biskut raya spt biasa.... order saja... walau anak2 sibuk nak buat sendiri tapi disebabkan ibunya terlalu occupy dgn segala task jalan terbaik order saje biskut raya... lagipun ramai kawan yang offer biskut raya.

Awal puasa dan pertengahan puasa ada tempahan TIRAMISU, BLUEBERI CHEESE TART & FRUIT TARTS ... tapi disebabkan gambarnya sama saje jadi tidak la di update dlm blog... thanks to Abdah kerana sudi order BLUEBERI CHEESE TART, FRUIT TARTS & CHOCOLATE CAKE... bagi kawan2 yg dah bbrp kali order my TIRAMISU terima kasih atas sokongan kalian... terbaru office mate husband (ziana) dan my best friend since childhood, Huda Haron.

Ziana order TIRAMISU utk birthday anak dia which falls on 1st day puasa ... Huda pulak order utk berbuka puasa di rumah ayahandanya iaitu Ustaz Haron Din.

24 Ogos 2010 birthday my youngest son, Amthal... disebabkan bulan puasa dan untuk menceriakan birthday boy jadi aku prepare goodie bag yang di isi dengan plain cupcakes and few tit-bits utk kawan2 tadikanya di Tadika Apple & Nut.

Tuesday, August 3, 2010

BROWNIES, TARTS & CUPCAKES

Minggu lepas kena selesaikan few tempahan .... it's a challenge for me sbb order berlainan ... at one point of time kena deliver order pada pagi yang sama.... bbrp hari gak tido lewat utk buat preparation... bila dah delivered & tgk reaction mereka bila dpt their order baru terasa happy.... hilang rasa penat dan ngantuk.... balik ofis jumaat malam cover balik tido yang tak cukup....


Office mate, Faridah invited me to her Doa Selamat tuesday nite... i made these VANILLA CUPCAKES for her.. Selamat menunaikan umrah to Faridah and her husband...



Cousin husband nye wife, Zai (Celcom) ordered this BROWNIES WITH CHEESE FILLING... delivered to her on Thursday afternoon... Zai texted me saying her kids love it. Thanks Zai... next time order lagi ya.

These BLUEBERRY CHEESE TARTS and FRUIT TARTS was ordered by Rozita (my dear friend)... delivered to her Friday morning....untuk makan2 sambut puasa kat office Prasarana .... thanks Ita for the repeat order.

Norazura (ex-ECER) ordered these VANILLA CUPCAKES (L size) for her niece's birthday... said her 4 year old niece wanted DORA birthday cake but Zura wanted to surprise her with these cute DORA CUPCAKES.... thanks Zura....

These simple BUTTERCREAM VANILLA CUPCAKES ni pulak (M size), Zura ordered untuk makan2 ngan ofis mate.... last friday was Zura's farewell .... to Zura good luck ....

Tuesday, June 29, 2010

Blue Theme Cupcake

Jumaat petang kul 5.15 petang while i was packing my things nak balik... i received a phone call from my dear friend Rozita, informing her colleague Siti Aishah (sedap nama...semanis tuan puan nama) looking for someone to make her a cupcake utk hantaran tunang adik dia on Sunday.... theme colour blue... siap email gambar lagi design apa nak... thank god her request was quite easy... with the help from my sifu, Lia (Lovely Cakes) i manage to complete the task and delivered to Aishah Sunday morning ...

To Aishah, thanks for ordering.... minta maaf jika ada sebarang kekurangan.... maklum akak masih amature.. akak tak tiru design aishah bulat2 ... takut originator nampak saman akak plak .... add a bit here and there.... kalu nak cupcake/chocolate/tiramisu calling2 la akak ya.

Projek Cupcakes

Aku selalu menyimpan angan nak 'tuntut ilmu' buat cupcake... bila browse thru website Lovely Cakes terus aku terpikat tgk design2 cupcake nya... dan alhamdulillah aku berjaya menghabiskan module yang telah diatur oleh Sifu Lia... kelas turut dihadiri oleh Huda... very cheerful person... kerja ngan marketing & event management company... very sad tak sempat bergambar ngan Sifu & Huda sbb masing2 dah penat... 2 hari kelas ended up at 9pm.... tapi hasil yg dapat so worth it... anak2 & husband was so amazed. Just look at the cupcakes design...

Cupcakes with buttercream / chocolate ganache
Cupcakes with fondant & gumpaste... now i know what is gumpaste.

Thanks to Lovely Cakes atas segala tunjuk ajar ... tabik spring Sifu Lia sbb dia very patient person.... and very detail person... no wonder all her cake design SUPERB....
Interested to order any of the cupcake design kindly contact Cremier Chocs.